KORFBAL
- DOS'46 won vandaag voor het tweede jaar op rij de finale van het
Nederlands Kampioenschap veldkorfbal. Waar de korfballers uit Nijeveen
een week geleden nog te sterk waren voor PKC eindigde de ereklassefinale
in een overwinning tegen LDODK.
In
eerdere confrontaties dit jaar lieten DOS'46 en LDODK zien wel degelijk
aan elkaar gewaagd te zijn, maar de verschillen waren in Harderwijk
opnieuw minimaal.
Op
Sportpark Slingerbos viel de beslissing in de absolute slotfase van de
wedstrijd, waarin routinier Max Malestein in de 51e minuut met een
afstandsschot de eindstand op 18-14 bepaalde. Kort daarna barstte het
feest los, tot grote vreugde van trainer Lars Pieper die zijn ploeg de
nationale veldtitel zag prolongeren.
"We
begonnen heel goed en kwamen al snel met 6-3 voor. In een korte fase
voor rust gaven we aan de binnenkant wel te veel kansen weg en daardoor
kregen we het lastig met LDODK. In de tweede helft hadden we meer
controle over de wedstrijd, maar ook na de onderbreking kenden we een
mindere fase, maar pakten we de wedstrijd uiteindelijk wel weer knap
op."
Pieper
blijft ook volgend seizoen trainer van DOS'46 en kijkt met grote
tevredenheid terug op het seizoen. ''Dit is een hele mooie teamprestatie
en het is natuurlijk fantastisch dat Max Malestein in zijn
afscheidswedstrijd een stevige drempel op de wedstrijd drukt. Het was
een lang seizoen dat we op fantastische wijze hebben afgesloten. We gaan
nu eerst een mooi feestje bouwen in Nijeveen."
Wij als ERIMA willen via deze weg DOS'46 feliciteren met deze prestatie! Op naar meer successen samen !
Wij als ERIMA willen via deze weg DOS'46 feliciteren met deze prestatie! Op naar meer successen samen !
Bron: https://www.rtvdrenthe.nl/sport/18553804/dos46-wint-opnieuw-nederlands-kampioenschap-veldkorfbal-tegen-ldodk