DOS’46 wint opnieuw Nederlands kampioenschap veldkorfbal tegen LDODK

DOS’46 wint opnieuw Nederlands kampioenschap veldkorfbal tegen LDODK

KORFBAL - DOS'46 won vandaag voor het tweede jaar op rij de finale van het Nederlands Kampioenschap veldkorfbal. Waar de korfballers uit Nijeveen een week geleden nog te sterk waren voor PKC eindigde de ereklassefinale in een overwinning tegen LDODK.
In eerdere confrontaties dit jaar lieten DOS'46 en LDODK zien wel degelijk aan elkaar gewaagd te zijn, maar de verschillen waren in Harderwijk opnieuw minimaal.
Op Sportpark Slingerbos viel de beslissing in de absolute slotfase van de wedstrijd, waarin routinier Max Malestein in de 51e minuut met een afstandsschot de eindstand op 18-14 bepaalde. Kort daarna barstte het feest los, tot grote vreugde van trainer Lars Pieper die zijn ploeg de nationale veldtitel zag prolongeren.

"We begonnen heel goed en kwamen al snel met 6-3 voor. In een korte fase voor rust gaven we aan de binnenkant wel te veel kansen weg en daardoor kregen we het lastig met LDODK. In de tweede helft hadden we meer controle over de wedstrijd, maar ook na de onderbreking kenden we een mindere fase, maar pakten we de wedstrijd uiteindelijk wel weer knap op."
Pieper blijft ook volgend seizoen trainer van DOS'46 en kijkt met grote tevredenheid terug op het seizoen. ''Dit is een hele mooie teamprestatie en het is natuurlijk fantastisch dat Max Malestein in zijn afscheidswedstrijd een stevige drempel op de wedstrijd drukt. Het was een lang seizoen dat we op fantastische wijze hebben afgesloten. We gaan nu eerst een mooi feestje bouwen in Nijeveen."

Wij als ERIMA willen via deze weg DOS'46 feliciteren met deze prestatie! Op naar meer successen samen !

Bron: https://www.rtvdrenthe.nl/sport/18553804/dos46-wint-opnieuw-nederlands-kampioenschap-veldkorfbal-tegen-ldodk 

ANDERE ONDERWERPEN

Dealers zoeken

We zijn dicht in jouw buurt!