“Home of teamsport”: ERIMA start plannen voor nieuw logistiek centrum

22. maart 2016

Bij sportartikelenfabrikant ERIMA krijgen de plannen voor een nieuw logistiek centrum in Kirchentellinsfurt vorm. Op een bouwgrond van +/- 19.000 m² is voor het project “Home of teamsport” de bouw van een nieuw modern magazijn voorzien. Een compleet kantorencomplex zal in een later stadium volgen.

ERIMA verplaatst de centrale van Pfullingen naar het +/- tien kilometer verderop gelegen industriegebied te Kirchentellinsfurt, Mahden. Het daar voorziene, efficiënte logistiek centrum is door de consequente groei noodzakelijk: Het bedrijf boekte in de laatste drie jaar telkens een tweecijferige omzetgroei: “ERIMA is de complete en competente leverancier binnen alle teamsporten. We hebben in de afgelopen jaren herhaaldelijk getoond welk potentieel zich in deze richting op de markt voordoet.  Met het nieuw logistiek centrum plannen we het nieuwe “Home of teamsport”, verklaart ERIMA-eigenaar Wolfram Mannherz het project.

Momenteel huurt ERIMA twee locaties in Pfullingen waar zowel het administratiebeheer als het magazijn zich bevindt. Daar heeft de logistiek haar grenzen bereikt door de verzending van tot 40.000 artikelen per dag en het streven naar een constante voorraad van 99%.  “De verhuizing van de ERIMA-centrale is onvermijdelijk en moet de weg vrijmaken voor een langdurige expansie van ERIMA. Mijn team staat hierbij op de voorgrond. Om de medewerkers voor de toekomst aan boord te houden, was een verhuizing buiten de regio geen optie. Met Mahden hebben we een zeer goede locatie gevonden binnen een acceptabele afstand van de huidige centrale. Dit ondermeer omdat de nieuwe locatie verkeers-technisch optimaal gelegen is en een perfecte connectie met Stuttgart garandeert”, beschrijft Wolfram Mannherz het toekomstplan van het ongeveer 25 miljoen kostende project “Home of teamsport”.

ANDERE ONDERWERPEN

Dealers zoeken

We zijn dicht in jouw buurt!